الأربعاء، 29 يونيو 2022

رسالة فراق /الشاعر صموئيل فايق

 رسالة فراق

كنت فاكر إني في قلبك

 وتقولي جواه حبساك

طلعت بالنسبالك نظره من شباك

ومتعرفيش إن كل خطوه بعدك هلأك

كنت عايش معاكي علي أمل

وعيوني ياحبيبي ما تتمني سواك

راضي بحالي

بنتظر رؤياك

بحب نفسي

وأنا معاك

وصحيت في يوم

لقيتك تارك رسالة فراق

نسيت إن طول الوقت

بحبك وأستناك

وكمان رساله تانيه

بتقول أنساك

 في حد تاني 

 هايكمل معاك

 ولا بتتعزز عليا

 وعاوزني أترجاك

 أنا لسه بحبك

 وعلي العهد وبتمناك

 ولأ الغدر والفراق

 أخر شئ معاك


كنت بتمني تكون حلم السنين

وطول الوقت سمعاك

تحب فيا وتتأمل

ولأ في يوم كنت حساك

ياما حاولت

وبإيدي مسكاك

تعبت من التمثيل

وأنا والزمن في سِباك

إخترت البعد

لإني مش كرهاك

علشان كده طالعه من حياتك

ماشيه وسيباك

لإني مش شيطانه

وجوايا ملأك

 كده أحسن من الإستمرار

 والدنيا وخداني ووخداك

 وانت هاتحب غيري

 وأنا سهل إني أنساك

رسالتي حبرها دمعي

ورقتها الفراق


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

وشادية _بقلم الشاعر / رشيد الخزرجي

 وشَـادِيَةٍ لها منّي سلامُ              وتقديرٌ وحُبٌ واحترامُ تَجُودُ بِصَوتِها كالغيثِ دَومًا!       وَهَلْ كالغيث إنْ ظَمِئَ الأنام؟  له...