الاثنين، 27 يونيو 2022

حياتي في رنة تلفونك /الاستاذ جابر عبد القادر

 «بقلم جابرعبدالقادر»

                  «حياتي في رنت تليفونك»

~~~~~~~~~~~                    

           • اية الحكاية الوقت فات وقلت ليها 

            كلميني علشان اطمن عليكي انا قلق

         


عليكي طب رنه علشان ارتاح لسة معاد 

           النوم لسه بدري مش انا وانتي بنام في

          وقت واحد علشان نكون احلامنا وقلبنا 

****************                    

           معا اكتب ولا انام ولا اروي الوردة التي 

          هي الوحيدة التي تعرف حبي وحبك علي 

          العموم انا مش انام قبل ان ترني علية او

         يطلع النهار وانا افكر فيكي اكتبلك وبكرة

        اشوفك وتعرفي باني كنت سهران علي حبك

*******************                 

     واكتب ليكي عن شوقي انتي الحب الذي مازل

      موجود في الحياة بوجودك انتي علشان الحب

     مخلوق من روحك الجميله انا اكتب عن عيونك

       الجميله التي سحرتني بجماله ولونها علشان

      هي اجمل عيون واول مرة اشوف عيون بتكلم 

*******************                 

     وتحكي عن داخل قلبك وقالت لي عيونك بانك

        لا تعرفي غير الحب والاحساس وعرفت منها

       باني موجود في قلبك وحياتك يا اجمل زهرة 

         في الكون علشان جمال الزهور من جمالك

        انتي ولون خدودك من لون الورد الاحمر 

******************                 

ولا جمال شعرك مثل الدهب اة منك اة سهرت اليالي 

علي جمال حبك يا اجمل شيئ موجود في الوجود 

علشان انا بحبك وعلشان كدة عايش معاكي احلم 

بيكي ليس بعقلي لا بل كل جوارحي ممكن اطمن 

عليكي النهار خلاص دقاق ويكون جمالك مع جمال 

**********************               

   الصبح وكلامك معاية مع تغريد العصافير بحبك 

    يا اجمل حب في حياتي اكتب عن حكايتي لمة           اكون وحيد من غيرك بس انتي في كل شيئ في 

****************                  

          جوارحي وقلبي وعيني طب كويس 

           رنيتي علية علشان اطمن واقولك 

        بحبك يا حبيب قلبي وروحي حبيبك•

*********                      

                  «جابر عبدالقادر»

~~~~~~~~~~

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

وشادية _بقلم الشاعر / رشيد الخزرجي

 وشَـادِيَةٍ لها منّي سلامُ              وتقديرٌ وحُبٌ واحترامُ تَجُودُ بِصَوتِها كالغيثِ دَومًا!       وَهَلْ كالغيث إنْ ظَمِئَ الأنام؟  له...